Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl


Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
 Mechanika walki 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2013, o 18:54
Posty: 285
Siła: 0
Szybkość: 0
Energia: 0
Wytrzymałość: 0
Inteligencja: 0
Punkty życia:
Punkty Ki:
Poziom Mocy(PL): 0
PT: 0
CP: 0
Post Mechanika walki
Tutaj znajdziesz informacje na temat:
Jak odbywa się walka? = Jak naliczyć zatem DMG? = Broń biała = Ataki energetyczne = Uniki i kontra = Inteligencja = Cios krtyczny = Bonusy do DMG = Regeneracja HP i KI = Złota tura = Inne zasady walki



UWAGA: Zostały wprowadzone rzuty kośćmi na forum, które mogą ingerować w cześć z poniższych zasad, mimo to pozostają one bez większych zmian.


W świecie Dragon Ball tak samo jak i w DBAW, ważną rolę odgrywają pojedynki, aby posiadały one pewne zasady został stworzony ten opis prostej mechaniki walki. Gdyby ktoś miał z was pytania chętnie na nie odpowiemy, gdyż system wydaje się tylko skomplikowany.

Zacznijmy od początku:
Mamy atrybuty: Siła, Szybkość, Wytrzymałość, Energia, Inteligencja.
Wszystkie z nich mają wpływ na walkę i nie należy ich lekceważyć.

---Jak odbywa się walka?---

Walka opiera się na prostym systemie turowym. Zależnie od ilości graczy ci ustalają sobie kolejność na zasadzie "kto po kim pisze", lub tak jak zostaną napisane posty w takiej kolejności będą gracze pisali. Do liczby graczy dołącza MG który zakańcza turę i rozpoczyna nową, a więc podczas tury wpierw wszyscy biorący udział w walce gracze piszą po jednym poście, a MG wykonuje podsumowanie tury w którym zawiera zmiany w statystykach graczy (np: utrata punktów życia ), może później to zrobić wobec samego siebie jeżeli MG odgrywa rolę postaci NPC - Non Player Character czyli w najzwyklejszym tłumaczeniu, postać która nie jest graczem.

Każdy post opisujący atak (poza postem osoby która atakuje pierwsza), jest dzielony na cztery części:
[Defensywa] - Postać opisuje swoje czynności jakie mają za cel zablokować lub uniknąć ataków przeciwnika.
[Atak 1] - Postać opisuje pierwszą cześć swojego ataku, może to być zarówno pojedynczy cios jak i grupa ciosów
[Atak 2] - Postać kontynuuje swój opis ataku
[Atak 3] - Postać wykonuje ostanie ciosy i zakańcza atak.

Wskazówka: postać może wplątywać w opis ataku jak i po nim dialogi, myśli lub inne podobne temu rzeczy.

Podzielenie opisu ataku na trzy części ma służyć bardziej sprawiedliwemu wynikowi walk, aby wszelakie zadawane DMG nie były zbyt przypadkowe czyli nie będące zależne od tego jaki MG czyta opis.

---Jak naliczyć zatem DMG?---

Obliczają je Mistrzowie Gry, gdyż do nich należy to zadanie. Gracz opisuje wyłącznie to co robi jego postać.
Jednakże aby było wszytko wiadome sposób obliczania DMG jest podany poniżej.
Cytuj:
(Siła + szybkość) = DMG
W przypadku gdy postać posiada umiejętność: Sztuki Walki DMG jest naliczane w ten sposób:
(Siła + szybkość) x2 = DMG


Teraz MG dzieli sumę czyli DMG na 3, a więc 1/3 sumy to jeden opis ataku (dlatego opis także jest podzielony na trzy części). Jeżeli wynik dzielenia wychodzi z liczbą po przecinku np: 30,8 Zależnie od liczby po przecinku zaokrąglamy (od 0,1 do 0,5) w dół lub w (od 0,6 do 0,9) w górę.

Zatem gracz może otrzymać 150 DMG, a może też 50 lub 0.

---Broń biała---

Na DBAW, postacie mogą posiadać bronie białe jak miecze czy kije bojowe, jednakże walka nimi także ma pewne zasady.
Atakować bronią białą można tylko w jednej akcji na turę, a więc dwie pozostałe muszą być innymi atakami. DMG akcji z użyciem broni jest taki sam jak w przypadku zwykłego fizycznego. Całe DMG jest dzielone na 3 i 1/3. Zatem DMG ataku bronią to 1/3 całego DMG.

---Ataki energetyczne---

Techniki energetyczne zajmują trzy akcje ataku, więc atakujący może wyłącznie opisać akcje obrony, a następnie opis ataku energetycznego.
W przypadku gdy to Atakujący jest pierwszym który atakuje w turze MG ma prawo decydować o atakach przeciwnika które się udały.

---Uniki i kontra---

Dzięki systemowi podzielenia postów na cztery części MG może łatwiej wytypować czy graczowi udał się lub nie unik. W poprzedniej wersji mechaniki było to zbyt chaotyczne.
W akcji [Defensywa] użytkownik opisuje obronę swojej postaci w odpowiedzi na ataki. Zależnie od opisu (liczy się styl opisu, długość, a w dużej mierze zawarte w nim informacje), MG wyznacza czy graczowi udało się uniknąć którąś z akcji ataku.

Z racji że jeżeli walczący napiszą swoje posty i czas podsumować turę przez MG, gdzie nie ma miejsca by znów atakujący napisał post (każdy gracz może tylko po jednym poście na turę) w którym opisuje swoją próbę obrony przed atakiem drugiego gracza zostaje wprowadzona zasada kontry.
Jeżeli gracz który się broni zdaniem MG uniknął akcji np: [Atak 1], automatycznie zaliczana jest akcja gracza drugiego o tej samej nazwie czyli [Atak 1], MG uznaje że postać obroniła się przed atakiem, a następnie wykorzystała "zepsucie" akcji atakującego na wykonanie kontrę.

---Inteligencja---

Podczas wykonywania ataków, wojownik z większą inteligencją o ponad 15 od przeciwnika ma większe szanse na wyprowadzenie ciosu krytycznego! Im większa różnica w poziomie inteligencji tym większa szansa na na cios krytyczny.

Również mądrzejszy wojownik jest wstanie przewidzieć cios przeciwnika i dokonać lepszej defensywy!

Poziom inteligencji Inżyniera w walce jest dzielony na pół. Inżynierowie nie są wojownikami i brakuje im tego doświadczenia dlatego szanse na wyprowadzenie ciosu krytycznego są znacząco niższe.

---Cios krytyczny---

Wyprowadzenie ciosu krytycznego opiera się na od 5-10% szans... Więc przy graczu, który nie wybija się na tle jakości swoich ataków statystycznie na 100 postów ataku tylko 5 ma szanse okazać się atakami krytycznymi.

Finalne DMG podczas krytyka jest mnożone x2, również jeżeli użytkownik posiada sztuki walki!

A więc jeżeli wojownik w poście zadał 200 DMG i otrzymał cios krytyczny to finalne DMG jest równie 400 DMG! Co więcej jeżeli gracz otrzymał bonus DMG za swój post również on jest mnożony x2!


---Bonusy do DMG---

MG ma możliwość przyznawać bonusy do zadanych DMG. Mogą być to bonusy dodatnie jak i ujemne, czyli -25% zadanego DMG lub + 25%.
Jak to się odnosi do akcji ataku? Jeżeli maksymalne DMG to 150, po podzieleniu na 3, 1/3 to 50 i przyjmując że udały się dwie akcje, gracz na którym zostaje wykonany atak otrzymuje 100 DMG ale że zdaniem MG gracz napisał świetny opis ataku (kreatywny, oryginalny, przyjemny w czytaniu) doliczone zostają 25% ze 100 czyli 25, zatem przeciwnik otrzymuje 125 DMG.
Jeżeli atakujący napisał post możliwy do zaakceptowania jednakże znacznie słabszy od poziomu pisania użytkownika, atak może być osłabiony o 25% czyli w tym przypadku przeciwnik otrzymałby 75 DMG.

---Regeneracja HP i KI---

Gdy zakończy się walka/sesja/wydarzenie i tym podobne. Każdy post fabularny przywraca 5% całego HP oraz KI także nie można od razu po walce być całkowicie wyzdrowiały.

Są jeszcze inne metody:
1h snu postaci = 10% HP/KI
1h w komorze regeneracyjnej = 25% HP/KI
Zjedzenie Senzu: 100% HP/KI
Wskazówka: Senzu można używać w trakcie walk lub wydarzeń.

---Złota tura---

Jeżeli gracz napisze wybitny post ataku MG może przydzielić mu złota turę, co jest jednoznaczne z tym że w następnej turze, gdy dany gracz będzie pisał atak, będzie mógł opisać aż 6 akcji ataku.
Podczas złotej tury przeciwnik ma mniejszą szansę na unik, a gracz mający ZT ma większą szanse na udaną obronę.

---Inne zasady walki---


1. Jeżeli pojedynek rozgrywany jest 1vs1 i gracze nie ustalili między sobą kto zaczyna, wtedy zaczyna osoba która ma więcej szybkości.

2. MG ma prawo w poście podsumowującym dopisać iż np: gracz 1 poprzez zadany mu cios wpadł na skały lub oboje przeciwników zostało wyrzuconych w powietrze itp.

3. Umiejętności obejmują całą turę, nie poszczególne akcje.


4 mar 2012, o 16:28
Zgłoś post
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
 cron